Syurga itu matlamat!

Syurga itu matlamat!

Friday, February 25, 2011

tu es belle ;)

Assalamualaikum,

Tidak dinafikan manusia memang suka akan perkara-perkara yang cantik. Orang, barang, pemandangan... semua nak yang cantik-cantik. Tapi definisi cantik tak sama bagi semua orang. Macam orang putih ada cakap, Beauty is in the eyes of the beholder ;)

Perkara ni termasuklah dalam kes miss universe dan miss world. Tak semua orang setuju dengan pemenang tempat pertama setiap kali diadakan. Lebih-lebih lagi apabila orang kulit hitam yang menjadi juara, orang-orang Asia memang tak boleh terima, lagi-lagi dari Malaysia (hehehe). Bagi mereka definisi cantik mesti putih. Tapi apa ada pada putih? (sebab aku hitam huhuhu)

Hakikatnya ALLAH menciptakan kita makhluk di muka bumi ini bermacam-macam jenis. Itu tanda KEKUASAAN dan KEBESARANNYA... Jadi, janganlah dihina makhluk-makhluk yang dikatakan tidak cantik ini - nasihat untuk aku juga ;) Mereka juga punya hati dan perasaan. Aku faham apa yang mereka rasa kerana aku juga tergolong dalam golongan itu.

Tidak mengapalah tidak cantik di mata manusia, biarlah ALLAH pandang kita dengan pandangan yang penuh kasih sayang lantaran taatnya kita kepada DIA. AMIN... Masalahnya sekarang ini, bagaimana pula sudahlah manusia pandang hina, ALLAH juga melaknat? NA'UZUBILLAH...

Jadi apa maksud tajuk entry kali ni? Tu es belle = Awak cantik ;)
Hensem pula? Tu es beau :)

Seronok belajar bahasa Perancis ni hehehe

Untuk aku dan semua, selamat beramal!

Much love,
NJ :)

Walaupun shrek ialah sejenis ogre, tapi dia baik, tidak hipokrit dan menerima orang lain seadanya... Fiona juga begitu, sanggup meninggalkan wajahnya yang cantik dan menjadi ogre untuk selama-lamanya untuk bersama-sama suami tercinta :)

No comments:

Post a Comment