Syurga itu matlamat!

Syurga itu matlamat!

Sunday, June 26, 2011

Gelak ketawa Jumaat malam…


Assalamualaikum,

Tahniah kumpulan Sepah kerana menjadi juara pertama Maharaja Lawak 2011. Korang memang hebat! Orang Johor kan… hehehe. Secara peribadi, Sepah satu-satunya kumpulan yang konsisten dalam membuat lawak setiap minggu. Kumpulan Jambu dan Jozan memang kelakar, itu tidak dinafikan, tetapi ada beberapa minggu dimana persembahan mereka tidak menjadi. Contohnya Jozan ketika minggu pertama dan Jambu ketika minggu kesebelas dan kedua belas.

Tetapi kini Jumaat malam yang bermula April lalu ditunggu-tunggu sudah kurang serinya… ditambah lagi Imam Muda II juga akan sampai ke kemuncaknya minggu depan… sedih pulak rasanya huhuhu…

Aku akan merindui program Maharaja Lawak… sebelum ini bangun tidur tengok Maharaja Lawak, makan tengahari tengok Maharaja Lawak dan sebelum tidur pun tengok Maharaja Lawak… mana taknya, ulangan ML setiap Isnin hingga Khamis pukul 7.00 pagi, 2.00 petang dan 10.00 malam. Dan bila hari Jumaat sudah tentunya siaran langsung.

Secara peribadi, aku paling suka minggu ketiga iaitu minggu muzikal. Hampir semua peserta menampilkan persembahan terbaik, walaupun Amir dengan lari tempo saje! Paling best persembahan minggu tersebut ialah Alex, Man, Jozan dan sudah tentunya Sepah.

Apa yang pasti, aku akan merindui malam-malam hari jumaat dengan ML sebelum ini…

Persembahan Alex minggu ke 3

Persembahan Sepah minggu ke 9

Persembahan Sepah minggu ke 6 (my personal favourite)

Jep : Sebelum makan baca doa. Angkat tangan!

Jep, Shuib dan Mamat angkat tangan, bersedia untuk membaca doa makan, tetapi Mamat mengangkat kedua belah tangan seperti pesalah jenayah yang ditahan pihak polis.

Jep : Kenapa angkat tangan macam tu?

Mamat : Habis dah ko cakap angkat tangan?

Jep: Kita ni nak jujur boleh, tapi jangan bengap
  
Muahahahahahahahahahaha!!!

Much love,
NJ :)

No comments:

Post a Comment