Syurga itu matlamat!

Syurga itu matlamat!

Sunday, January 22, 2012

Sudah sampai seru mereka


Assalamualaikum,

Baru-baru ini aku mendapat jemputan ke hari pertunangan rakan sebilik rumah sewa ketika mengambil diploma di Politeknik Merlimau dahulu, Sumaiyah. Beberapa jam sebelum itu aku mendapat perkhabaran bahawa bekas rakan sebilik aku ketika semester 2 di kamsis Blok V4 Politeknik Merlimau, Noor Hidayu, sekaligus merangkap rakan yang paling selalu aku berkepit bersama ketika diploma dahulu juga ingin bertunang dengan pilihan hati dalam masa terdekat.

Tidak dapat dinafikan aku gembira dengan perkhabaran tersebut. ALHAMDULILLAH, mereka selangkah lagi sebelum menyempurnakan separuh agama ALLAH yang suci ini.

Menginjak usia ke angka 25 memang begini situasinya. Semakin ramai rakan-rakan di sekeliling kita mendirikan rumah tangga atau selangkah ke arah itu. Tipulah aku mengatakan aku tidak terganggu dengan fakta tersebut. Tetapi bak kata Dr Tuah, mungkin jambatan jodoh aku panjang, perjalanan aku ke hujung jambatan masih jauh.

Sejujurnya, aku tidak tahu akan ke mana hala entry kali ini. Apa yang pasti, aku terasa ingin menulis mengenai perkara ini. Bak kata penulis buku kanak-kanak popular, Beatrix Potter, you never know where the first few words will take you…

Hurmmm… ok, aku ketandusan idea…

Mungkin tulisan kali ini tidak membawa aku kemana-mana.

Much love,
NJ :) 

No comments:

Post a Comment