Syurga itu matlamat!

Syurga itu matlamat!

Tuesday, March 11, 2014

Perihal guru ganti 2

Assalamualaikum,

Hari ini hari ketiga persekolahan bagi minggu ini di sekolah-sekolah di Johor, Kedah, Terengganu dan Kelantan. Bermakna hari ketiga jugalah aku melalui hari tidak bekerja sejak 9 Januari lepas. Terasa janggal pula sedangkan aku sebenarnya suka dengan 'kelapangan' waktu seperti ini. Ya, yang pasti aku merindui komitmen sebagai guru :'(

Aku mula rasa janggal tidak lagi membuat persiapan untuk mengajar pada esok hari. Aku rindu hendak bersiap selepas solat Subuh setiap pagi. Aku teringat akan setiap kali goosebumps yang aku alami sebelum memasuki pagar sekolah. Terbayang-bayang wajah anak murid yang akan ditemui setiap pagi sepanjang perjalanan aku dari pagar sekolah, sehinggalah sebelum mereka beratur untuk morning roll-call. Rindu akan rasa excited nak masuk kelas Sejarah, rasa teruja nak buat aktiviti dalam kelas Sejarah dengan penuh harapan agar ilmu sampai dan di berkati ALLAH dan pelajar yang tidak minat Sejarah akan mula meminatinya... Above all, aku rindu nak tengok reaksi seronok mereka belajar Sejarah, yang aku harapkan benar-benar datang dari hati sanubari mereka. AMIN... Ya ALLAH, rindu benar aku dengan mereka...

Ya ALLAH, maafkan aku kerana banyak merungut sebelum ini. Sekarang apabila sudah kehilangan semua ini, terasa benar kerinduan terhadapnya :'(

Ya ALLAH, sampaikanlah hajat aku dan rakan-rakan untuk menjadi pendidik. AMIN...

Much love,
NJ :)

No comments:

Post a Comment